Gwarancje na nowy sprzęt - uwaga.
Pułapka kupowania nowego sprzętu z niższej cenie.
    tkszwast pisze:

    To żaden przekręt, wszystko się zgadza. Już tłumaczę dlaczego:

    Po pierwsze, gwarancja nie jest w żaden sposób regulowana prawnie, opiera się na zasadzie swobody umów, jest dodatkowym, DOBROWOLNYM świadczeniem wystawcy dokumentu gwarancyjnego na rzecz kupującego. Oznacza to, że wystawca gwarancji może zawrzeć w niej wszystko to, co chce. Jeżeli sobie życzy tylko pierwotnych dokumentów - mają być tylko pierwotne i nic z tym nie można zrobić. To żadna nowość.

    Po drugie, kupując w sklepie, który wprowadza dany towar na rynek, sprzedaje go z pierwszej ręki, mam tu na myśli sklepy typu Media Markt, Saturn, Komputronik, X-Kom, operatorzy GSM itp. ZAWSZE dostajesz dokument pierwotny, więc chyba warto dopłacić te kilkadziesiąt, może 100-200zł różnicy i mieć sprzęt, który będzie miał PEWNĄ gwarancję producenta.

    Po trzecie, opisane przez Ciebie problemy pojawiają się wyłącznie w dwóch źródłach: drobne komisy GSM, których pełno we wszystkich galeriach i na Allegro. O co chodzi? Oczywiście o pieniądze, w tym wypadku o VAT. Gdyby taka budka z telefonami, czy gość z Allegro wystawił Ci dokument pierwotny to musiałbyś zapłacić cały VAT od tej kwoty, a wtedy telefon okazałby się kosztować dokładnie tyle samo ile w dużym sklepie, albo nawet więcej.

    Po czwarte, telefony kupowane w takich miejscach mogą być telefonami, które wcześniej były kupione "na firmę", wtedy gwarancja, choćby nawet została uwzględniona, trwa jedynie 12 miesięcy.

    Po piąte, zwykle takie punkty mają podpisane własne umowy z serwisami, często tymi samymi co dystrybutorzy, przez co naprawa takich urządzeń wygląda dokładnie tak samo, jednak pozostają mankamenty typu dłuższy czas oczekiwania na naprawę i konieczność zaniesienia/odesłania telefonu tam, gdzie się go kupiło.

    Co do sklepów internetowych, faktycznie większość z nich ma swoje własne procedury gwarancyjne, odmienne od tych producenckich/dystrybutorskich. Dla przykładu sklep Morele oferuje sprzęt komputerowy często sporo taniej niż odpowiednicy, jednak sprzęt ten nie korzysta z gwarancji producenta, lecz ich własnej. Niestety często z takim serwisem są problemy. W sytuacjach, gdy serwis producenta po prostu wymienia sprzęt na nowy, serwis sklepu robi wszystko, by jakoś naprawić ten stary, bo wiadomo, koszta. Trwałość takiej naprawy...no właśnie.

    Ciekawie wygląda również sprawa serwisowania sprzętu Apple. Sprzęty kupione u oficjalnego resellera po odesłaniu na gwarancję w większości przypadków zostają wymienione na nowe, sprzęty pochodzące od np. operatorów są naprawiane za wszelką cenę.


Kilka punktów jakie opisałeś wymaga sprostowania.

1. W mojej ocenie to jest przekręt - dlaczego? -
jeśli ktoś pisze że sprzedaje nowy sprzęt z 24 miesięczną gwarancją a w praktyce odsprzedaje sprzęt z rynktu wtórnego (choćby nieużywany) to oszukuje, kłamie, naciąga klienta. Dodatkowo czego sam doświadczyłem sklepy wypierają się tego że serwis nie przyjmie towaru. Jeśli nie orientujesz się w swoich prawach i uwierzysz w ciepłe słówka handlowca wkopałeś się.
Według mnie to jest gruby przekręt.

2. Dodatkowo nieprawdą jest że problem dotyczy Allegro i małych sprzedawców.
Poszperaj na ceneo.pl dla przykładu:
http://www.ceneo.pl/32504000#mh=b7I7Od4G99007samsungk7W9fSyphXfD5LmVDZqndCEkyhOQpTqyPwS8SI05NTNVqVBrut6YyE2r2pow6o3eMGQ-ntnFd7uQoQeehZFb2FzBAfKkjUvh1H4EjvuFHjsjM316W6O6kq6O7Hlsfo9WsaLLjg95TVDM77thjnXH6A2
Wszyscy poza dużymi sklepami będą stosować ten wybieg a ilu z nich ma własny serwis? Zakładam że bardzo wiele osób zaopatruje się w sklepach gdzie sprzęt jest tańszy choćby o 100 zł i nieświadomie wpadają w ten - przekręt.

Zapobiec temu można w prosty sposób: poprosić o nr. Imei sprzętu przed zakupem i sprawdzić w autoryzowanym serwisie!!

3. Nie masz też racji w punkcie w którym piszesz to, że każdy telefon zakupiony na firmę ma skróconą gwarancję. Nie jest to prawdą - w kwestii telefonów większość ma pełną 24 miesięczną gwarancję. Nie ma takiej zasady ogólnej. Jest to zasada którą ustala producent dla poszczególnego sprzętu. Akurat w elektronice spotyka się dość rzadko gwarancję skróconą.



  PRZEJDŹ NA FORUM