Gwarancje na nowy sprzęt - uwaga.
Pułapka kupowania nowego sprzętu z niższej cenie.
To żaden przekręt, wszystko się zgadza. Już tłumaczę dlaczego:

Po pierwsze, gwarancja nie jest w żaden sposób regulowana prawnie, opiera się na zasadzie swobody umów, jest dodatkowym, DOBROWOLNYM świadczeniem wystawcy dokumentu gwarancyjnego na rzecz kupującego. Oznacza to, że wystawca gwarancji może zawrzeć w niej wszystko to, co chce. Jeżeli sobie życzy tylko pierwotnych dokumentów - mają być tylko pierwotne i nic z tym nie można zrobić. To żadna nowość.

Po drugie, kupując w sklepie, który wprowadza dany towar na rynek, sprzedaje go z pierwszej ręki, mam tu na myśli sklepy typu Media Markt, Saturn, Komputronik, X-Kom, operatorzy GSM itp. ZAWSZE dostajesz dokument pierwotny, więc chyba warto dopłacić te kilkadziesiąt, może 100-200zł różnicy i mieć sprzęt, który będzie miał PEWNĄ gwarancję producenta.

Po trzecie, opisane przez Ciebie problemy pojawiają się wyłącznie w dwóch źródłach: drobne komisy GSM, których pełno we wszystkich galeriach i na Allegro. O co chodzi? Oczywiście o pieniądze, w tym wypadku o VAT. Gdyby taka budka z telefonami, czy gość z Allegro wystawił Ci dokument pierwotny to musiałbyś zapłacić cały VAT od tej kwoty, a wtedy telefon okazałby się kosztować dokładnie tyle samo ile w dużym sklepie, albo nawet więcej.

Po czwarte, telefony kupowane w takich miejscach mogą być telefonami, które wcześniej były kupione "na firmę", wtedy gwarancja, choćby nawet została uwzględniona, trwa jedynie 12 miesięcy.

Po piąte, zwykle takie punkty mają podpisane własne umowy z serwisami, często tymi samymi co dystrybutorzy, przez co naprawa takich urządzeń wygląda dokładnie tak samo, jednak pozostają mankamenty typu dłuższy czas oczekiwania na naprawę i konieczność zaniesienia/odesłania telefonu tam, gdzie się go kupiło.

Co do sklepów internetowych, faktycznie większość z nich ma swoje własne procedury gwarancyjne, odmienne od tych producenckich/dystrybutorskich. Dla przykładu sklep Morele oferuje sprzęt komputerowy często sporo taniej niż odpowiednicy, jednak sprzęt ten nie korzysta z gwarancji producenta, lecz ich własnej. Niestety często z takim serwisem są problemy. W sytuacjach, gdy serwis producenta po prostu wymienia sprzęt na nowy, serwis sklepu robi wszystko, by jakoś naprawić ten stary, bo wiadomo, koszta. Trwałość takiej naprawy...no właśnie.

Ciekawie wygląda również sprawa serwisowania sprzętu Apple. Sprzęty kupione u oficjalnego resellera po odesłaniu na gwarancję w większości przypadków zostają wymienione na nowe, sprzęty pochodzące od np. operatorów są naprawiane za wszelką cenę.


  PRZEJDŹ NA FORUM