Gwarancje na nowy sprzęt - uwaga.
Pułapka kupowania nowego sprzętu z niższej cenie.
Witajcie,
ostatnio przy zakupie Noki Lumia 930 i Sony Xperia Z2 wpadłem na trop być może sporego przekrętu (przynajmniej jak dla mnie to nowość i totalne zaskoczenie), a jeśli nawet nie to z pewnością czegoś co warto nagłośnić dla jak najszerszego grona ludzi.

Sprawa dotyczy gwarancji produktów takich marek jak Sony, Nokia, Samsung - być może innych też - nie sprawdzałem.
Aby skorzystać z 24 miesięcznej darmowej gwarancji producenta muszą być spełnione pewne wymagania:
1. na dowodzie zakupu musi być nazwa sprzętu i numer IMEI
2. wypełniona karta gwarancyjna z numerem imei (to da się obejść)
Sprawa dotyczy dowodu zakupu: mianowicie MUSI to być dowód pierwotny. Czyli jeśli masz sprzęt który był wypuszczony na rynek EU lub do konkretnego kraju jak GB to MUSISZ posiadać dowód zakupu z tego kraju. Jednak jeśli nawet towar był wypuszczony na PL i masz dowód zakupu z PL to też gwarancji wcale możesz nie mieć. Jest tak w przypadku jak sklep wystawi Ci dowód zakupu własny i NIE udostępni PIERWOTNEGO dowodu zakupu. Pierwotny dowód zakupu oznacza tyle że aby mógł fakturę własną wystawić sklep to sam sprzęt musi być przez ten sklep z dystrybucji na rynek ogólny – czyli od samego producenta. Nie może być np. dystrybucja do jakiejś sieci GSM a faktura od sklepy XYZ, wówczas MUSI być od sieci GSM.
Przykład: Sklep XYZ GSM wystawia swoją fakturę z nazwą Nokia i numer IMEI tym samym jaki ma zakupiony telefon. Jednak serwis po sprawdzeniu stwierdza że ten egzemplarz był przeznaczony dla sieci TMobile. I teraz jeśli nie pokażesz faktury na ten telefon od sieci TMobile lub sklep XYZ GSM nie jest autoryzowanym sprzedawcą TMobile (co jest równoważne) to = NIE MASZ GWARANCJI.
Zrobiłem grubszy wywiad. Odkryłem że np. z tego powodu niektórzy sprzedawcy jak Redcoon mają to rozwiązane przez własny serwis door - to - door.
Najgorsze jest jednak to, że:
zdecydowana większość sprzedawców z Ceneo lub Allegro która pisze - nowy towar, dystrybucja Polska 24 mce gwarancji kłamie. Ludzie mogą się o tym przekonać tylko konfrontując się z autoryzowanym serwisem swojego sprzętu. Zgodnie z moim rozeznaniem tylko kilku z kilkudziesięciu sprzedawców i to tych najdroższych - ma to rozwiązane. Np. Komputronik ma zazwyczaj umowy i jest dystrybutorem, Redcoon ma swój serwis; RtvEuroAgd ma zazwyczaj umowy na dystrybucję ale też sporą sieć gdzie zawsze można ewentualnie sprzęt oddać do naprawy. Jednak większość zdecydowana niestety kłamie. Dodatkowo kiedy poprosiłem przy zakupie o dokumenty pierwotne to spotykałem się w 100% z odmową. Do tego sprzedawcy zazwyczaj kręcili: że to niemożliwe żeby serwis nie przyjął a oni mi dadzą własną fakturę i będzie ok - totalna ściema. Nic takiego nie ma. Potwierdziłem to wielokrotnie w kilku niezależnych serwisach Noki i w głównym serwisie Sony.


  PRZEJDŹ NA FORUM